torstai 15. toukokuuta 2008

Nokia 6233 musta




Nokia 6233 on perus nokialainen hyvällä tuntumalla ja selkeällä käyttöliittymällä.
Nokia 6233:ssa on 2 stereo kaiutinta (Nokia mainostaa 3D-surround mitä itse vähän ihmettelen) ,mutta vääntöä äänipuolella todellakin on. Kun olen ääniä kavereiden kanssa vertaillut ,niin kyllä 2 kaiuttimesta hönkää lähtee puhelimeksi aikasta lailla. Myös 2 megapixelin kamera kuuluu kyseiseen kapulaan. kuvan max resoluutio on 1600x1200 ja videon 640x480 ja videota saa otettua niin kauan kuin muistiin menee.

Muistin lisäämiseksi löytyy microsd ,eli transflas korttipaikka joka tukee max 2gb kortteja. Puhelimen pinta ,on valmistettu hyvin kädessä pysyväksi (jotain kumin ja muovin seosta), ja teräs reunat ovat todellakin TERÄSTÄ eikä mitään halpa rautaa ,tai kiiltomuovia. Käyttöjärjestelmä on nokia s40 sarjaa eli selkeä kuten nokialla yleensäkin. Selaus on sujuvaa 262 144 värin QVGA-näyttöllä jonka tarkkuus on 320x240.

6223 tukee useita eri tiedosto formaatteja kuten: jpeg,swf,wav,mp3,aac,midi,mxmf,m4a,txt, eli valikoimaa riittää ja tietenkin java on tuettu. Puhelimen mukana tulee stereonappikuulokkeet jotka ovat ihan hyvät, 16mb microsd kortti,ohjekirja suomeksi ja ruotsiksi,laturi.

HUOM. arvostelu on tehty uusimilla päivityksillä joten vanhemmat järjestelmät ei välttämättä tue joitakin tiedostoja.

+Teräsreuna
+Käytettävyys
-Kiiltävä näyttö
-Ei vaihdettavia kuoria oston jälkeen
-takakuori vaikea saada takaisin

Yhteenvetona voisi sanoa että tuolla hintaluokalla (halvimmillaan 166e suomessa) puhelin on ihan hyvä. tässä vielä linkki nokia sivuille: nokia 6233

Ei kommentteja: