maanantai 26. toukokuuta 2008



Tässä olisi nyt LAN-party projektini tulos. eli ajateltiin pitää kavareiden kanssa LAN-partyt eli tietokoneella pelaamista lähiverkossa. Mutta jotta paikkoja koneille olisi tarpeeksi kehittelin 3 ADSL modeemista pienen "LAN servun". Ajattelin et ei tää voi toimia mut ihme kyllä toimii. 
Pistin vaan piuhoja jotenkin ns järjellä ajateltuna ja se toimi. kaikissa oli netti yhteys ja kaikki oli LAN:issa.
Hei muutan taas kerran blogini ideaa. Eli nyt laitan tänne arvosteluja valokuvia ja "projektejani".

perjantai 16. toukokuuta 2008

A-link blueusbA2 bluetooth sovitin pc:lle


A-linki:n blueusbA2 on kohtuu hintainen (10e) ja pieni bluetooth adapteri USB väylään.
Lähetys teholtaan laite kuuluu class2:seen (noin 10m) vaikka itse olen mennyt paljon kauemmas ja silti on toiminut. Ominaisuuksia laitteessa on erittäin hyvin;

-Fax (vaatii kännykän tai muun tuetun verkossa olevan laitteen)
-Dial Up -LAN
-Sarjaportti
-PIM Synkronointi
-PIM item transfer
-Tiedoston siirto
-Ääni silta
-Kuulokkeet
-Handsfree
-Korkealaatuinen ääni
-Network Access (nettiyhteys kännykän tai vastaavan verkossa oleva tuettu laite)

Laitteen asennus on helppo mukana tulevan cd-levyn:n ja ohjekirjan kanssa ja vistaan ajurit löytyvät helposti valmistajan sivuilta. Maksimi tiedonsiirtonopeus on 3MB minuutissa ja turvallisuudesta huolehtii Autentikointi eli käyttäjän tunnistaminen, pari liitos ja yhteyden salaus.

Itse käyttäminen on helppoa esim tiedoston lähettäminen johonkin laitteekseen on integroitu windowsin käyttöliittymään. Laite yhdistää myös heti sen kantoaluelle tulevaan laite pariin joten mitään vaikeita prosesseja ei tarvita. Laitteessa on myös toiminnasta kertova sininen LED valo joka kertoo siirtääkö laite tietoa vai onko se valmiustilassa.
Tiivistyksenä voisi sanoa että perus usb bluetooth sovitin erittäin hyvään hintaan.
Esite

+pieni koko
+halpa hinta
-muovipinta naarmuuntuu helposti
-vistan ajurien asennus

torstai 15. toukokuuta 2008

Nokia 6233 musta




Nokia 6233 on perus nokialainen hyvällä tuntumalla ja selkeällä käyttöliittymällä.
Nokia 6233:ssa on 2 stereo kaiutinta (Nokia mainostaa 3D-surround mitä itse vähän ihmettelen) ,mutta vääntöä äänipuolella todellakin on. Kun olen ääniä kavereiden kanssa vertaillut ,niin kyllä 2 kaiuttimesta hönkää lähtee puhelimeksi aikasta lailla. Myös 2 megapixelin kamera kuuluu kyseiseen kapulaan. kuvan max resoluutio on 1600x1200 ja videon 640x480 ja videota saa otettua niin kauan kuin muistiin menee.

Muistin lisäämiseksi löytyy microsd ,eli transflas korttipaikka joka tukee max 2gb kortteja. Puhelimen pinta ,on valmistettu hyvin kädessä pysyväksi (jotain kumin ja muovin seosta), ja teräs reunat ovat todellakin TERÄSTÄ eikä mitään halpa rautaa ,tai kiiltomuovia. Käyttöjärjestelmä on nokia s40 sarjaa eli selkeä kuten nokialla yleensäkin. Selaus on sujuvaa 262 144 värin QVGA-näyttöllä jonka tarkkuus on 320x240.

6223 tukee useita eri tiedosto formaatteja kuten: jpeg,swf,wav,mp3,aac,midi,mxmf,m4a,txt, eli valikoimaa riittää ja tietenkin java on tuettu. Puhelimen mukana tulee stereonappikuulokkeet jotka ovat ihan hyvät, 16mb microsd kortti,ohjekirja suomeksi ja ruotsiksi,laturi.

HUOM. arvostelu on tehty uusimilla päivityksillä joten vanhemmat järjestelmät ei välttämättä tue joitakin tiedostoja.

+Teräsreuna
+Käytettävyys
-Kiiltävä näyttö
-Ei vaihdettavia kuoria oston jälkeen
-takakuori vaikea saada takaisin

Yhteenvetona voisi sanoa että tuolla hintaluokalla (halvimmillaan 166e suomessa) puhelin on ihan hyvä. tässä vielä linkki nokia sivuille: nokia 6233

Aloitus

Hellou arvostelen tässä blogissa erilaisia tavaroita (lähinnä elektroniikkaa) ja kyllä pari uutistakin voi tänne joutua.