torstai 21. elokuuta 2008

Logitech G15 Blue







Logitech G15 on "pelaajille" tarkoitettu näppis monipuolisilla toimin noilla. Siinä on 9x3,5 cm "Gamepanel" näyttö
joka ei kylläkään ole mikään tarkkuus hirmu mutta ihan kelpo kaikenlaiseen.
Näppäimistössä on myös 2 usb 1.1 porttia esim hiirille tai muille vähän kaistaa tarvitseville laitteille. Näppäimistön pohjassa on myös johtokourut USB johdoille tai mikse vaikka kuulokejohdolle yksi kouru tulee ulos edestä ja toinen oikealta puolelta joten vasenkätisiä ei ole huomioitu.

Näppäimistössä on myös 18 täysin ohjelmoitavissa olevaa pikanäppäintä joita kutsutaan makroiksi pikanäppäimille on myös 3 erillistä muistipankkia eli tavallaan pikanäppäimiä on 54 joka on mielestäni jo vähän naurettavan paljon itse keksin käyttöä vain 12 näppäimelle nappien ohjeilmoiminen tapahtuu joko ajurin kautta tai käyttämällä "quick macro recorder" nappia jolla voi ohjelmoida napin vaikka kesken pelin.

näppäimistössä on myös peli ja normaali moodi nappula joka kytkee windows nappulan pois käytöstä tämä on mielestäni näppäimistön paras ominaisuus koska joskus tulee hipaistua kesken pelin windows näppäintä jolloin käynnistää valikko avautuu.

Näppäimistön mediasäätimet ovat mielestäni hyvin tehty varsinkin voluumi joka on pyöritettävä rulla eikä ylös ja alas nappulat kuten näppäimistöissä yleensä muut media näppäimet ovat toista/paussi, mute näppäin, seuraava raita , edellinen raita, ja stop nappula. Näytöllä on myös omat 4 nappia joilla voi ohjata erilaisia toimintoja näytössä joita saa netistä näytössä olevia ohjelmia kutsutaan "appleteiksi" näytön saa myös alas jollei sitä tarvitse tai kuljetuksen ajaksi.

Näppäimistön näppäimet ovat myös valaistu sinisellä joka on kätevä ominaisuus pimeässä käytettäessä ja kirkkausasteita on 3 Himmeä-->kirkas-->pois Näytön taustavalolla on myös sama kirkkaus asetus erikseen.

Kirjoitustuntuma on hyvä koska näppäimet ovat ehkä hiukan tahmeahkot joka on mielestäni hyvä asia ja rannetuki erinomainen. vaikka näppis on ehkä hiukan läppärityylinen eli suhtkoht tasainen ovat napit hiljaiset yhtäaikaa nappeja voi olla pohjassa 6 jonka luulisi riitävän :D.

näppäimistö on myös roiskeen kestävä (tai ainakin niin luvataan) eli näppikselle kaatuva juotava menee näppiksen läpi koska näppäimet ovat ikäänkuin kuopassa jossa on reikiä.

Tiivistyksenä voisin sanoa että Luxus näppistä hakevalle erittäin hyvä päätös hinta on kyllä suolainen (n.80e) näppäimistöstä on myös julkaistu revision 2 malli jossa on oranssit valot ja pienempi ja tarkempi näyttö ja vähemmän pikanäppäimiä.

+Näyttö (kuka tarvii kuka ei)
+tuntuma
+peli moodi
+pikanäppäimet


-hinta
-iso koko
-USB 1.1 portit
-valo ei ylety erikoismerkkeihin

Ei kommentteja: